Hem » Katalog » FRAKT & RETURER Mitt konto | Varukorg | Kassa         
...är tom
TOP REITER Start Plus - 17.5/34
TOP REITER Start Plus - 17.5/34
17.750.00Kr
14.750.00Kr
 
Använd nyckelord för att hitta den produkt du söker efter.
Avancerad sökning
Svenska English
Nyheter
Sadelinprovning
Enkel mätning för sadel - mall
Handla räntefritt
Kontakta oss
Hitta till butiken (karta & adress)
Köpinformation
Frakt & Returer
Övriga villkor
Om cookies

 

FRAKT & RETURER FRAKT & RETURER
FRAKT & RETURER

Fraktkostnader Frakt och ev. postförskottsavgift tillkommer på alla beställningar av varor. För tillfället är fraktkostnaden totalt 99:- inkl ev. postförskottsavgift. Vi tar ej ut någon extra expeditionsavgift. Vid ev. retur/byte sker ingen återbetalning av debiterad frakt- och postförskottsavgift. Vi reserverar oss för att debitera kund extra för frakt. Kund blir i så fall dock ALLTID först upplyst/informerad av detta innan beställning skickas.

Leveranstid Lagervaror skickas omgående. Normalt är leveranstiden c:a 1 vecka men vi reserverar oss för att produkt kan vara tillfälligt slut i lager, utgående modell o s v vilket kan försena leverans. Vi reserverar oss även rätten att invänta en produkt för att kunna skicka beställningen komplett för att minska fraktkostnaderna. Leveranstid vid semestertider eller högsäsong kan vid ytterst få tillfällen bli något längre. Kontakta oss för att få veta vad som gäller just nu om ni är osäker!

Avisering av leverans Kostnadsfritt. Vi tillämpar Postens tjänst med SMS-avisering. Ange alltid aktuellt mobilnummer vid beställning. Kund får avisering av sin försändelse via SMS och senare också automatiskt via brevavisering så att kund inte ska missa hämta ut sitt paket inom angiven tid. Försändelse hämta ut på anvisat utlämningsställe.

Liggetid För aktuell liggetid se aviseringen. Kontakta oss vid problem/förhinder att lösa ut paketet i tid innan det går i retur så hjälper vi gärna till och löser det. Om paket ej löses ut inom angiven tid och går i retur debiteras kund enligt nedan:

Ej utlösta paket! Vid outlöst paket debiteras kunden för våra faktiska frakt- och administrativa kostnader Tur & Retur. =Minsta debitering 300:-. Faktureras 10 dgr netto! Obetald faktura går till inkasso och därefter vidare till kronofogden.

ÅNGERRÄTT
Ångerrätt gäller i 14 dagar från den dag Ni fått varan eller väsentlig del av den. Kontakta oss innan retur eller byte.

RETURER
Kontakta oss innan Ni returnerar varan så kanske vi kan komma med förslag om ev. ersättningsprodukt, byte eller liknande.
Vi försöker givetvis lösa det tillsammans på bästa sätt.

Villkor vid ev. retur/byte Produkten skall vara i oöppnad förpacking alt. oanvänd i skick som ny – Etiketter och prislappar skall sitta kvar samt originalemballage skall vara helt.
Originalkvitto och ev. garantibevis skall bifogas returen.

Återbetalning Sker inom 30 dagar från det att varan levererats tillbaka och ankommit AGERSTA RIDSHOP.
Här är viktigt att bifoga eller på annat sätt meddela oss kompletta namn- och bankuppgifter för att återbetalning skall kunna ske inom utlovad tid. Ingen återbetalning av debiterad frakt- och postförskottsavgift.

Särskilda villkor för sadlar - Vi rekommenderar att sadel provas på häst inom 3 dagar från leverans och om den ej passar hästen returneras omgående. Vi rekommenderar mycket varsamt hanterande av sadeln under denna tid. Kund har möjlighet att provrida sadeln enl. rekommendationer men den skall vid ev. retur vara helt i nyskick enl. ovanstående villkor.

Rekommendationer vid provridning: Lägg på sadel på rengjord häst – Titta, känn och kläm - Verkar den passa? Om ”Ja” - Provrid i torrt väder, med vojlock, eventuella stigbyglar under kåpan och med rena ridkläder. Kontakta oss vid eventuella frågor om inpassningen. AGERSTA RIDSHOP förbehåller sig rätten att göra avdrag på retursumman i förhållande till skicket vid ev. retur av sadel.

Returkostnader Kunden står i normala fall för eventuella returkostnader. Dock ej vid godkänd reklamation alternativt felskickad vara då ersätts kunden för utlägg. OBS! Varan får vid retur ej beläggas med lösen av något slag. Retur belagd med lösen/postförskott kommer ej att lösas ut.

REKLAMATIONER
Kontakta oss innan Ni reklamerar varan. Om felet omfattas av garantin för den aktuella produkten skall den, efter överenskommelse med AGERSTA RIDSHOP, returneras i sin helhet i rengjort skick.
Med varan skall bifogas originalkvitto, namn, adress och tel. nummer samt en fullständig beskrivning av orsaken till reklamationen, skötsel mm.
Efter att respektive leverantör granskat den reklamerade varan och klassificerat felet som ett fabrikationsfel kommer kund att kontaktas och en överenskommelse om åtgärd bestäms.
AGERSTA RIDSHOP står vid godkänd reklamation för alla fraktkostnader. Om felet på varan ej godkänns som reklamation står köparen för fraktkostnader tur och retur.

TRANSPORTSKADA
Transportskador anmäls alltid direkt till posten vid utkvitteringen. Kontakta även oss om detta skulle ske.

- Läs även våra villkor under ”Köpinformation” och ”Övriga villkor”.

Returadress:
AGERSTA RIDSHOP – Islandshästspecialisten!
AGERSTA GÅRD 743 86 BÄLINGE SWEDEN
Fortsätt

 



Copyright ©2017 AGERSTA Ridshop
Design Stefan Nilsson
Powered by www.oscommerce.com